zondag 20 juli 2014

Stampin'Up! - Tutorial: Card with candlelight box



Hoi hoi,

Afgelopen week was ik even bij de Action (tja.... ook ik kom daar heel graag ;-) ) en daar lagen pakjes waxinelichtje die wel erg veel op de kleuren van Stampin'Up! leken. Ik zag een Pool party, Pink pirouette, Baked brown sugar en Strawberry slush. Ik heb dus een "aantal" pakjes meegenomen en ben er gisteren mee aan de slag gegaan. De waxinelichtjes hebben net een andere maat dan de standaard waxinelichtjes die je kunt kopen bij Ikea, AH enzo... Ik heb dus even zitten stuntelen met de maat, maar uiteindelijk is het gelukt en is het een mooi geheel geworden.

Omdat de maat van de waxinelichtjes dus wat anders is qua hoogte heb ik een getekend patroon gemaakt. Het patroon is in inches uitgeschreven.



Ik heb een a4 Strawberry slush genomen en deze op 8 1/8 bij 5 5/8 inch gesneden. Dit ga je met de lange kant naar boven rillen op je scorboard op 3 1/8  -   3 3/4   -   6 7/8  en  7 1/2 inch
Nu draai je je papier een kwartslag en ril je het met de korte kant naar boven op 5/8   -   1 1/4   -   4 3/8 en 5 inch.
Knip nu zoals je op het patroon kunt zien en rond eventueel de hoekjes af van de zijkanten.





Op bovenstaande foto kun je goed de afgeronde flappen zien. Neem een stans naar keuze, in mijn geval heb ik de labels collection framelits gebruikt, en stans in het midden uit.
Ik heb in het doosje, waar de waxinelichtjes op komen een design papiertje geplakt, maakt het net wat meer af ;-)
Je kunt het doosje nu in elkaar vouwen en plakken. Ik heb voor het plakken Stricky strip gebruikt, zodat ik zeker weet dat het goed blijft zitten


Zie je hoe de kleuren kloppen?! Dit is écht zo gaaf!!

Nu gaan we verder met het vouwen van de kaart, die eromheen komt. Hiervoor heb ik weer een a4 Strawberry slush genomen en deze gesneden op 8 bij 3 5/8 inch.
Deze ril je op je scorboard met de lange kant naar boven op 3 5/8  en 4 5/8 inch.




Je kunt de kaart naar eigen smaak aankleden. Ik heb hiervoor het papier gebruikt uit het nieuwe blokje All abloom. Helemaal mijn kleurtjes ;-)

Als je de kaart aangekleed hebt dan kun je het doosje met waxinelichtjes erin plakken, ook hier heb ik weer Stricky strip voor gebruikt.

En dan is je kaart met waxinelichtjes doosje af.... al klinkt card with candlelight box net even wat leuker ;-)

Hieronder mijn Strawberry slush versie en een Baked brown sugar versie.
*
*
*
  

Gebruikte materialen voor het Strawberry slush kaart- doosje:
Papier: Strawberry slush, whisper white
DSP: All albloom dps stack
Inkt: Strawberry slush
Stempelset: Sentimenten
Accessoires: Vellum, artisan label punch, modern label punch, thick baker's twine, labels collection framelits, blossom punch, pansy punch, itty bitty punch pack, mini brads.

Gebruikte materialen voor het Baked brown sugar kaart- doosje:
Papier: Baked brown sugar, whisper white
DSP: DSP In Colors 2013 -2015
Inkt: Kraft inkt, baked brown sugar
Stempelset: Starburst sayings
Accessoires: Starburst framelites, window frames collection framelits, organza ribbon

Dit is natuurlijk ook een erg leuk projectje om in kerststijl te maken, maar daar vind ik het nu een beetje te warm voor ;-)

Heb je vragen over deze tutorial, wil je de gebruikte materialen bestellen of heb je een andere Stampin'Up! vraag... mail me dan op lovelythings@live.nl


Succes met de tutorial en tot stempels!

Groetjes Hélène

4 opmerkingen:

  1. Ze zijn leuk geworden Helene en bedankt dat je het patroontje wil delen.
    Gr. Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Helene, wat ziet dat er gaaf uit. En wat super dat je de tutorial erbij gegeven hebt. Ik heb zoalsje weet, oh hoe vervelend, een Action hier beneden zitten, dus dat bied mij ook weer perspectief :-) Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Helene, dankjewel voor dit geschenk. Ik wilde dit doosje zo ontzettend graag en ben super dankbaar dat je dit gemaakt hebt. Lieve groeten, hennyB:)

    BeantwoordenVerwijderen